Sunday, June 15, 2014

Malas

Hai !

So, this is some stories about me, myself.

Ada la suatu masa ni aku rasa nak cakap banyak-banyak sangat dengan kawan-kawan aku. Nak cerita semua benda tentang hidup aku. Semuanya. Walaupun cerita tu sekadar cerita biasa ja.

Then, aku rasa macam malas sangat nak cakap apa-apa dengan kawan aku. Entah la. Aku lebih suka dengar kawan-kawan aku bersembang. Cakap pasal itu, ini, cerita tentang masalah dia orang, pengalaman - pengalaman hidup dan every single thing about kehidupan dia orang.

Jadi, dari situlah aku start untuk malas bercakap dengan orang lain. Tapi ni dalam skop kehidupan dengan kawan-kawan la. Kalau orang yang tetiba ja jumpa tu, ikut mood la nak cakap ka tak.

And then, bila masa semakin berlalu, aku tersedar satu benda dalam hidup aku. Aku susah sangat nak respon bila orang cerita hal dia kat aku. Fikiran aku dah bercampur gila.

Mostly aku akan fikir dari satu arah ja, kemudian terus respon. Bila dah lama-lama sembang tu barulah fikir ke arah yang lain.

Tapi sekarang, aku dah tak boleh nak fikir. Bila aku rasa nak cakap dari arah A, then tetiba arah B pun datang. Aku pun macam, eh nak cakap yang mana ni?

Dan, kita selalunya respon mengikut karakter kawan-kawan kita atau dengan jawapan yang kita rasa paling tepat. Tapi, aku selalu tersasar dari semua tu.

Jadi, sekarang ni, aku masih teruskan hidup aku sebagai seorang yang malas bercakap dan belajar balik cara-cara nak meresponkan diri.

Oleh sebab yang demikian, aku betul-betul minta maaf sebab aku ni tak reti sangat nak respon kat kau orang semua bila kau orang ceritakan masalah-masalah kau orang dekat aku. Tapi aku sangat appreciate semua benda yang kau orang cerita.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment